به روز نامه الكترونیكی آستارا نیوز یك اولین سایت خبری و تحلیلی در شمال كشور و‌استارا خوش آمدید تاسیس 1379 آستارا نیوز - #مظلوم_200_میلیونی!/ وزرای "واردات‌چی" و دختران "مظلوم"/ چرا تولیدکنندگان پوشاک ورشکسته شدند؟

حقیقت نیوز

#مظلوم_200_میلیونی!/ وزرای "واردات‌چی" و دختران "مظلوم"/ چرا تولیدکنندگان پوشاک ورشکسته شدند؟

تاریخ:شنبه 16 اردیبهشت 1396-12:28 ب.ظ

جهانگیری در مناظره روز گذشته در دفاع از دختر دانش آشتیانی، وزیر آموزش و پرورش دولت یازدهم که به دلیل کشف محموله واردات پوشاک ایتالیایی در ویلایش خبرساز شده بود، گفت: «من تا روز چهارشنبه فکر می‌کردم وزیر دیگری این موضوع برایش پیش آمده که روز چهارشنبه مشخص شد وزیر آموزش و پرورش این مشکل برایش پیش آمده، مظلومیت این دولت را ملت ببینید. به یکباره گفته می‌شود در خانه یک وزیر قاچاق بوده است، دختری این وزیر دارد که فوق لیسانس است، کار شرافتمندانه‌ای انتخاب کرده که آن واردات است و 200 میلیون کل ارزش مبلغی است که این فرد از گمرک و به صورت قانونی وارد کرده است و حالا این می‌شود موضوع مصاحبه ما در مناظره. آیا این درست است و این وضعیتی است که امروز پیش آمده.»

باقر قالیباف نیز در پاسخ دفاعیات جهانگیری تاکید کرد: درد اینجاست که ما می‌گوییم دختر وزیر آموزش‌وپرورش -به نقل از آقای جهانگیری می‌گویم- بیکار و مظلوم است بعد برود چنین کاری انجام دهد! پس بقیه مردم بیچاره چه کنند. تکلیف آنها چیست، آنها می‌توانند چنین کاری انجام دهند؟

اما دفاع بد معاون اول رئیس جمهور از وزیر کابینه دولت یازدهم واکنش هایی را در فضای مجازی به همراه داشت و حتی صدای کارشناس بی بی سی فارسی را هم در آورد. رضا حقیقت‌نژاد  کارشناس این شبکه در توئیترش نوشت: «جواب جهانگیری خیلی بد بود؛ دختر بیکار رفته 200 میلیون کالا وارد کرده؛اسحاق، گل به خودی زدی!»

در حالی که رئیس جمهور و وزرا در شعار بر لزوم حمایت از تولید داخل تاکید می ورزند و مردم را نیز به خرید کالای ایرانی ترغیب می‌کنند چرا باید یک وزیر وارداتچی کالایی باشد که واردات آن تولید داخل را نابود و کارگران ایرانی را بیکار کرده است؟

جدایی از اهمیت قانونی بودن واردات یا غیر قانونی بودن واردات این محصول باید توجه داشت که وزاری دولت به عنوان نمادی از دولت و عملکرد آنها بر سطوح پایین تر و فعالان سایر بخش خصوصی نیز تاثیر گذار است.

در حالی که تولید کنندگان داخلی برای رقابت با واردات و قاچاق پوشاک خارجی از کشورهایی مانند ترکیه، چین و سایر کشورها دچار مشکل هستند و خبرهای تعطیلی واحد‌های تولید کنند داخل به گوش می رسد واردات این چنینی که تنها رقیبی برای تولید و اشتغال ایرانی است امری پسندیدهای به حساب نمی‌آید.

چرا باید دختر مظلوم و بیکار وزیر آموزش و پرورش پوشاک بچه گانه ایتالیایی وارد کشوری کند که در داخل آن امکان تولید آن وجود دارد و اگر زمینه فراهم شود کیفیت و کمیت تولید داخلی به طور حتم بالاتر از وضع فعلی هم خواهد شد.

آیا جهانگیری که اتفاقاً مسئولیت مقاومتی کردن اقتصاد را هم برعهده دارد در طول 4 سال گذشته با همین تفکر (مظلوم خواندن واردات چی و شریف دانستن واردات غیرضروری) مدیریت اقتصاد مقاومتی را برعهده داشته است؟ شاید به همین خاطر هم است که نه تنها اقتصاد مقاومتی نشد بلکه راه برای واردات غیرضرور باز شد.


داغ کن - کلوب دات کام
نظرات() 
http://tinyurl.com/y3dgclgg
جمعه 17 خرداد 1398 01:11 ب.ظ
I pay a visit everyday some websites and websites to read posts, but this weblog offers feature based
content.
Grupo Coral
پنجشنبه 16 خرداد 1398 03:58 ب.ظ
Greetings! I know this is somewhat off topic but I was wondering if you
knew where I could find a captcha plugin for my comment form?
I'm using the same blog platform as yours and I'm having problems finding one?
Thanks a lot!
tinyurl.com
پنجشنبه 16 خرداد 1398 03:41 ب.ظ
Hello to all, since I am in fact keen of reading this weblog's post to be updated regularly.
It contains pleasant information.
Dwayne
پنجشنبه 16 خرداد 1398 05:59 ق.ظ
You're so interesting! I don't suppose I've truly read through something like
that before. So wonderful to find somebody with some unique thoughts on this
issue. Seriously.. thanks for starting this up. This site is something that is required on the internet,
someone with some originality!
Jessica
پنجشنبه 9 خرداد 1398 08:41 ق.ظ
I enjoy what you guys tend to be up too. Such clever work and exposure!
Keep up the amazing works guys I've added you guys to my blogroll.
Rudy
دوشنبه 6 خرداد 1398 09:04 ب.ظ
I think that is among the such a lot vital information for me.
And i'm satisfied reading your article. However want to remark on few
common issues, The web site taste is great, the articles is in reality nice :
D. Just right process, cheers
http://tinyurl.com/y3dwjmog
دوشنبه 6 خرداد 1398 02:15 ب.ظ
Link exchange is nothing else however it is only placing the other person's website link on your page at proper place and other
person will also do similar in support of
you.
Linda
دوشنبه 6 خرداد 1398 08:34 ق.ظ
I was suggested this website by my cousin.
I am not sure whether this post is written by him as nobody else know such detailed about my trouble.
You are amazing! Thanks!
tinyurl.com
یکشنبه 5 خرداد 1398 11:15 ق.ظ
Admiring the persistence you put into your blog and in depth information you provide.
It's nice to come across a blog every once in a
while that isn't the same out of date rehashed material.
Great read! I've bookmarked your site and I'm including your RSS feeds to my Google account.
Nick
جمعه 3 خرداد 1398 07:37 ق.ظ
Simply want to say your article is as astounding.
The clarity in your post is just cool and i could assume you are an expert
on this subject. Fine with your permission let me to grab your feed to keep up to date
with forthcoming post. Thanks a million and please carry on the rewarding work.
Lavonda
چهارشنبه 1 خرداد 1398 06:51 ق.ظ
The other day, while I was at work, my cousin stole my iPad and tested to
see if it can survive a forty foot drop, just so she can be a youtube sensation. My iPad is now broken and she has
83 views. I know this is totally off topic but I had to share it with someone!
tinyurl.com
سه شنبه 31 اردیبهشت 1398 11:56 ق.ظ
What's up, I wish for to subscribe for this web site to take most recent updates, thus where can i do it
please help out.
Filomena
دوشنبه 30 اردیبهشت 1398 04:15 ق.ظ
I was recommended this web site by my cousin. I'm not sure whether this post is written by him as nobody else know such detailed about my
trouble. You're wonderful! Thanks!
Finlay
شنبه 28 اردیبهشت 1398 07:56 ب.ظ
Way cool! Some extremely valid points! I appreciate you penning this
post and the rest of the site is very good.
Dyan
شنبه 28 اردیبهشت 1398 12:09 ب.ظ
My spouse and I absolutely love your blog and find the majority of your post's to be just what I'm looking for.
Do you offer guest writers to write content for you? I wouldn't mind producing a post or elaborating on a few of the subjects you write
in relation to here. Again, awesome blog!
Daniel Valente Dantas
پنجشنبه 26 اردیبهشت 1398 02:13 ب.ظ
There is certainly a lot to find out about this topic. I really like all
of the points you made.
Kira
پنجشنبه 26 اردیبهشت 1398 12:39 ب.ظ
Hi friends, fastidious article and pleasant urging commented at this place, I am in fact enjoying by these.
http://tinyurl.com/y6rdyoy9
چهارشنبه 25 اردیبهشت 1398 10:26 ق.ظ
Excellent beat ! I would like to apprentice even as you amend
your website, how can i subscribe for a blog site?
The account aided me a applicable deal. I were tiny bit familiar
of this your broadcast offered shiny clear concept
http://tinyurl.com
جمعه 20 اردیبهشت 1398 11:53 ق.ظ
Hey! Someone in my Myspace group shared this site with us so I came to give it
a look. I'm definitely enjoying the information. I'm book-marking and will
be tweeting this to my followers! Exceptional blog and outstanding design.
tinyurl.com
پنجشنبه 19 اردیبهشت 1398 05:14 ب.ظ
Sweet blog! I found it while browsing on Yahoo
News. Do you have any suggestions on how to get listed in Yahoo News?
I've been trying for a while but I never seem to get there!
Thank you
tinyurl.com
پنجشنبه 19 اردیبهشت 1398 03:06 ق.ظ
If you are going for best contents like myself, only pay a
visit this website daily as it offers quality contents,
thanks
Trey
چهارشنبه 18 اردیبهشت 1398 01:23 ق.ظ
Greetings from Los angeles! I'm bored to tears at work so
I decided to browse your website on my iphone during
lunch break. I enjoy the knowledge you present
here and can't wait to take a look when I get home.

I'm amazed at how quick your blog loaded on my phone ..
I'm not even using WIFI, just 3G .. Anyways, fantastic site!
http://tinyurl.com/y39y3kaj
سه شنبه 17 اردیبهشت 1398 03:46 ب.ظ
Way cool! Some extremely valid points! I appreciate you penning
this article plus the rest of the website is really
good.
Ulrich
سه شنبه 17 اردیبهشت 1398 01:04 ق.ظ
It's going to be finish of mine day, however before finish I am
reading this wonderful article to improve my know-how.
Leandro Martins de Almeida
یکشنبه 15 اردیبهشت 1398 12:44 ب.ظ
What's up, everything is going perfectly here and ofcourse every one
is sharing information, that's actually excellent, keep up writing.
Karl
پنجشنبه 12 اردیبهشت 1398 11:43 ب.ظ
I got this web site from my friend who informed
me concerning this website and at the moment this time I am visiting this web page and reading very
informative content at this place.
tinyurl.com
پنجشنبه 12 اردیبهشت 1398 05:45 ب.ظ
Wow, that's what I was seeking for, what a material!
present here at this blog, thanks admin of this web site.
Bichara Previc
پنجشنبه 12 اردیبهشت 1398 02:09 ق.ظ
Hello, i think that i saw you visited my site thus i came to “return the favor”.I am attempting to find things
to enhance my site!I suppose its ok to use some of your ideas!!
Kléber Leite
چهارشنبه 11 اردیبهشت 1398 05:23 ق.ظ
Heya i'm for the first time here. I came across
this board and I in finding It truly useful & it helped me out
much. I'm hoping to present something back and aid others like you aided me.
Santos
سه شنبه 10 اردیبهشت 1398 03:05 ب.ظ
I've been browsing online more than three hours today, yet I never found any interesting article like yours.
It's pretty worth enough for me. Personally, if all webmasters and bloggers made
good content as you did, the net will be a lot more useful than ever before.
 
لبخندناراحتچشمک
نیشخندبغلسوال
قلبخجالتزبان
ماچتعجبعصبانی
عینکشیطانگریه
خندهقهقههخداحافظ
سبزقهرهورا
دستگلتفکر


نمایش نظرات 1 تا 30


Admin Logo
themebox Logo



شبکه اجتماعی فارسی کلوب | Buy Website Traffic