به روز نامه الكترونیكی آستارا نیوز یك اولین سایت خبری و تحلیلی در شمال كشور و‌استارا خوش آمدید تاسیس 1379 آستارا نیوز - آستارا در تشکیل پرونده های قضایی رتبه دوم گیلان را دارد

حقیقت نیوز

آستارا در تشکیل پرونده های قضایی رتبه دوم گیلان را دارد

تاریخ:جمعه 31 فروردین 1397-01:14 ب.ظ

رئیس اداره دادگستری بندر آستارا گفت: ماهانه یک هزار پرونده در این اداره تشکیل می شود و این شهرستان از نظر ورود و تشکیل پرونده ها، بعد از رشت رتبه دوم را در استان گیلان دارد.

به گزارش خبرنگار ایرنا؛ احمد عبادی روز پنجشنبه در آئین افتتاح ساختمان توسعه دادگستری آستارا افزود: علت افزایش پرونده های ورودی به دستگاه قضا در این شهرستان، جرایم شناور با منشاء گردشگران داخلی و خارجی است.
وی اضافه کرد: مشروبات الکلی، مواد مخدر و ضرب و جرح به ترتیب بیشترین جرائم را در آستارا دارند و وجود پنج هزار واحد صنفی نیز به بروز اختلافات مالی و جرائم مرتبط منجر می شود.
وی بیان کرد: دادگستری آستارا به لحاظ موقعیت مرزی به نگاه ویژه نیاز دارد و 14 قاضی با 54 کارمند در آن فعالیت می کنند و برای رسیدگی به همه پرونده های ورودی، به سه قاضی و 10 کارمند دیگر نیاز است.
ولی داداشی نماینده مردم آستارا در مجلس شورای اسلامی نیز در این آئین گفت: باید جهت کاهش پرونده های قضایی تلاش کنیم و هیچ قوه ای حق دخالت در پرونده های قضایی را ندارد.
وی افزود: از دستگاه قضا انتظار داریم با مدیران متخلف با جدیت برخورد کند و نباید اقتدار مقام قضایی با برخی رفتارهای سیاسی زیر سئوال برود.
احمد سیاوش پور رئیس کل دادگستری گیلان نیز در این آئین گفت: از سال گذشته توسعه فضاهای دادگستری شهرستان های لنگرود، املش، سیاهکل، رضوانشهر، انزلی و آستارا آغاز شده بود و امروز ساختمان توسعه دادگستری آستارا به مساحت 700 متر مربع با اعتباری بالغ بر 12 میلیارد ریال افتتاح شد.
وی افزود: ساختمان و تجهیزات جدید، فرصتی برای ارائه خدمات است و ساختمان جدید دادگستری رودبار نیز روز گذشته (چهارشنبه) افتتاح شد.
شهرستان مرزی بندر آستارا با 91 هزار نفر جمعیت در منتهی الیه غرب استان گیلان و همسایگی جمهوری آذربایجان واقع شده است.




داغ کن - کلوب دات کام
نظرات() 
sinnedbeyondhelp
شنبه 7 دی 1398 07:44 ق.ظ
Highly energetic article, I liked that a lot. Will there be a part 2?
quest bars cheap
شنبه 16 آذر 1398 02:09 ب.ظ
This is a really good tip especially to those new to the blogosphere.
Short but very precise info… Appreciate your sharing this one.
A must read article!
http://tinyurl.com/t2m7u2q
جمعه 1 آذر 1398 09:14 ق.ظ
Hi, I do believe this is a great blog. I stumbledupon it ;) I'm
going to come back yet again since i have book marked it. Money and freedom
is the best way to change, may you be rich and continue
to help others.
tinyurl.com
پنجشنبه 30 آبان 1398 04:37 ق.ظ
Wow that was unusual. I just wrote an incredibly long comment but
after I clicked submit my comment didn't appear. Grrrr...
well I'm not writing all that over again. Regardless, just wanted to
say great blog!
coconut oil that
شنبه 25 آبان 1398 05:32 ب.ظ
I know this website presents quality depending content and extra stuff, is there any
other site which presents such information in quality?
Elvira
چهارشنبه 17 مهر 1398 07:19 ب.ظ
It's the best time to make some plans for the future and it's time to be
happy. I have read this post and if I could I desire to suggest you some interesting things or tips.
Maybe you can write next articles referring to this article.
I wish to read even more things about it!
minecraft games
چهارشنبه 3 مهر 1398 03:41 ب.ظ
When I initially commented I seem to have clicked on the
-Notify me when new comments are added- checkbox and now each time a comment
is added I recieve 4 emails with the exact same comment.
Is there a means you can remove me from that
service? Cheers!
minecraft games
چهارشنبه 13 شهریور 1398 06:15 ب.ظ
When I originally left a comment I seem to have clicked the -Notify me when new comments are added- checkbox and from now on each time a comment is added
I receive four emails with the exact same comment.
There has to be a way you are able to remove me from that service?

Thanks a lot!
plenty of fish dating site
سه شنبه 22 مرداد 1398 02:11 ب.ظ
Hey there would you mind letting me know which webhost you're utilizing?
I've loaded your blog in 3 completely different web
browsers and I must say this blog loads a lot faster then most.
Can you suggest a good hosting provider at a fair price?
Cheers, I appreciate it!
natalielise
پنجشنبه 3 مرداد 1398 09:16 ق.ظ
Thanks for the marvelous posting! I certainly enjoyed reading it, you are
a great author.I will remember to bookmark your blog and definitely will come back later in life.
I want to encourage you to continue your great writing, have a nice holiday weekend!

pof natalielise
plenty of fish dating site
سه شنبه 1 مرداد 1398 05:02 ب.ظ
Thanks for any other informative site. Where else may I am getting
that kind of information written in such an ideal way? I have a venture that I'm
simply now working on, and I've been on the look
out for such info.
how to get help in windows 10
یکشنبه 30 تیر 1398 03:53 ب.ظ
Hello mates, how is everything, and what you wish for to say about this article, in my view its truly awesome in favor of me.
cheap ps4 games
شنبه 18 خرداد 1398 09:45 ق.ظ
I pay a quick visit day-to-day a few blogs and sites to read
articles, but this website offers quality based
writing.
gamefly free trial
چهارشنبه 15 خرداد 1398 01:27 ب.ظ
I think this is among the such a lot significant
information for me. And i'm satisfied reading your article.
But should statement on some basic things, The site style is ideal, the articles is truly nice : D.
Just right process, cheers
gamefly free trial
پنجشنبه 9 خرداد 1398 01:59 ق.ظ
Wow, fantastic blog layout! How long have you been blogging for?
you made blogging look easy. The overall look of your web site is
excellent, as well as the content!
how to get help in windows 10
چهارشنبه 8 خرداد 1398 01:12 ق.ظ
We're a group of volunteers and opening a new scheme in our community.

Your site provided us with valuable information to
work on. You've done a formidable job and our whole community will be thankful to you.
mojang minecraft download
چهارشنبه 25 اردیبهشت 1398 10:44 ق.ظ
Thanks on your marvelous posting! I genuinely
enjoyed reading it, you happen to be a great author.I will always bookmark your blog and will often come back from now on. I want to encourage
continue your great job, have a nice morning!
download minecraft
دوشنبه 23 اردیبهشت 1398 01:13 ب.ظ
You have made some decent points there. I looked on the
web to find out more about the issue and found most people will go
along with your views on this web site.
 
لبخندناراحتچشمک
نیشخندبغلسوال
قلبخجالتزبان
ماچتعجبعصبانی
عینکشیطانگریه
خندهقهقههخداحافظ
سبزقهرهورا
دستگلتفکر




Admin Logo
themebox Logo



ساخت وبلاگ در میهن بلاگ

شبکه اجتماعی فارسی کلوب | ساخت وبلاگ صوتی صدالاگ | سوال و جواب و پاسخ | رسانه فروردین، تبلیغات اینترنتی، رپرتاژ، بنر، سئو | Buy Website Traffic