به روز نامه الكترونیكی آستارا نیوز یك اولین سایت خبری و تحلیلی در شمال كشور و‌استارا خوش آمدید تاسیس 1379 آستارا نیوز - نان و آزادی

حقیقت نیوز

نان و آزادی

تاریخ:چهارشنبه 26 اردیبهشت 1397-04:25 ب.ظ

معمولا حکومت ها به دنبال آرامش هستند تا بتوانند به اهداف خود دست پیدا کنند. حکومت های موفق که در ایجاد عدالت هم موفق اند سعی می کنند تا فاصله طبقاتی و ضریب جینی کمتر باشد. اما آنهائی که ناموفق اند فاصله طبقاتی را بیشتر و بیشتر می کنند و طبعا دو قشر کاملا متمایز در جامعه ظهور پیدا می کند و اکثریتی فقیر و بی نوا و اقلیتی مرفه و پولدار به وجود می آید. در میان جامعه هم عده ای با نگاه به روش مسئولان و پولداران سعی می کنند خود را بالا بکشند و راه پول درآوردن را یاد بگیرند و چه بسا پس از مدتی این گروه متوسط خود به نان و نوائی برسند و یا جای پولداران را بگیرند و یا با آنها هم کاسه شوند؛ همانند بورژوایانی که در اروپا به وجود آمد و یا نوکیسه هایی که ما در کشور داشتیم.
 خوب، طبیعی است
در این شرائط مردمی که گرسنه اند به فکر سیر کردن شکم خود و خانواده اند و در این فقر ناخواسته و تحمیل شده که ناشی از نوع حکومت حکومتگران است آنها کمتر به فکر آزادی اند. البته سطح معاش و آموزش و بهداشت آنها اجازه نمی دهد که به چنین مقوله ای فکر کنند؛ آنها به نان شب محتاج اند و هر گونه سختی و تحقیری را حتی تحمل می کنند تا زندگی کنند اگر به دام اعتیاد و سرقت و مانند آن که باز از جانب قشر سرمایه دار بر آنها تحمیل شده است، نیفتند. اما در مقابل آنهائی که سیر اند و یا سیر شده اند تازه به فکر آزادی می افتند و آنهم آزادی از نوع تفکر خود.
البته می توان تصویر کرد که خواستاران آزادی بر دو دسته اند. دسته-ای تحصیلکرده و مؤمن از جنس فقرا و طرفدار عدالت و عده ای دیگر رانت خوار و چپاولگر که برای اینکه بیشتر بتوانند سوء استفاده کند باز هم ندای آزادی سر می دهند.
 در حکومت های خودکامه، معمولا گروه اول که آزادی-خواهند در انزوا، تبعید و یا زندان اند و در کشور های به ظاهر پیشرفته اگر چه آزادی دارند ولی امکاناتی در اختیار آنان نیست و نظام سلطه چنان قوی است که اجازه کار به آنها نمی دهد. نمونه های آن امه سه زر، فرانتس فانون و مالکولم ایکس و مانند آنهاست.
 اما آزادیخواهان مترف و مسرف که جزو خواص جامعه محسوب می شوند و بیش از هر گروه دیگر از امکانات استفاده می کنند، بیش از هر گروه دیگر داد وا آزادی سر می دهند و همیشه چوب لای چرخ دولت ها می گذارند؛ البته اگر خود از دولتیان نباشند، تا آزادی های بیشتری به دست بیاورند و در این زمینه با امکانات فراوانی که دارند گروه تهیدست را با تبلیغات می فریبند و از آنها به عنوان سیاهی لشکر استفاده می کنند و وقتی شورشی هم به پا شود آنها را به دم تیغ میدهند و اگر موفق شدند هم به آنها چیزی نخواهند داد.
بعضی ها در این شرائط شعار آزادی سر می دهند و اگر زورشان نرسید شعار فروپاشی و امثال آن را تبلیغ می¬کنند تا حاکمیت¬ها محبور به تمکین شوند. بدیهی است در کشورهای ضعیف خارجیان زورگو و منتظر فرصت هم با همه قوای تبلیغاتی و حتی تسلیحاتی به میدان می آیند تا وضع را آشفته تر کنند. در این شرائط هم معلوم است که از حقوق شهروندی هم چه قشرهایی بیشتر استفاده می کنند!
من از عده ای که به نام دانشمند و جامعه شناس چنین وانمود می کنند که همه چیز از دست رفته است و اینک تنها راه، گفتگوی بین ملت و دولت است می پرسم که اولا آیا جامعه شناس همانند پزشک نیست؟ پزشک، پزشک افراد است و جامعه شناس طبیب جامعه. اگر بر فرض بیماری در حال موت باشد پزشک باید توی دل او را خالی کنند و با گفتن اینکه تو خواهی مرد و دیگر راه نجاتی برای تو نیست اورا زودتر به دیار نیستی بفرستند و یا بر عکس اگر درد را شناخته اند با صبر و متانت به فکر چاره باشند و بحث های جدی خود را در بین متخصصان مطرح کنند و به قول معروف کونسالتاسیون علمی تشکیل دهند.
و ثانیا اگر بحث گفتگوی بین ملت و دولت است چگونه دولت و ملت می توانند با هم گفتگو کنند. آیا ملت باید نماینده و یا نمایندگانی که طبعا از همین گروه روشنفکر است تعیین کنند و دولت هم نماینده و نمایندگانی تا در محافل خصوصی و یا عمومی با هم مناظره کنند
و اگر چنین شد چه ضمانت اجرایی برای انتخاب بهترین نمایندگان وجود دارد و نیز چه ضمانتی برای به نتیجه رسیدن موضوعات و نیز چه ضمانتی برای اجرا هست؟
 پیشنهاد من این است که اگر دولتی به فکر ملت است و به ویژه اگر با متخصصان دلسوز همدل و همراه است باید شفافیت را پیشه خود کند و به جای گفتگوها و لفاظی ها که آنهم در جای خود و با شیوه های منطقی و عقلانی مطلوب است به گفتگوی عملی با جامعه بپردازد.
گفتگوی عملی این است که دولت و دولتیان به آنچه می گوید پای بند باشد، اصلاحات را، امیرکبیروار، از خود شروع کند به طور مثال اگر به اقتصاد مقاومتی اعتقاد دارد عملا آن را نشان دهد و اگر تولید داخلی را می خواهد باز نشان دهد که پیشقدم است و اگر بازار تولید داخلی را می طلبد زمینه ها را فراهم کند و اخلالگران این روند را تنبیه، و با رانت خواران در هر مقام و لباسی برخورد سریع کند و جلوی قاچاق را بگیرد و مانند وزیر ارتباطات که علی الظاهر در رجیستر کردن تلفن های همراه موفق بوده است به طور جدی وارد گود شود و از هیچ چیز نهراسد و کارکنان و به ویژه مسئولان سه قوه، فرقی در این زمینه نداشته باشند.
 من مخالف آزادی نیستم ولی برای اداره باید مهم و اهم را از هم تشخیص داد. بنابراین من پیشنهادم شفافیت و صداقت و ایجاد اعتماد بین دولت و ملت است و راهکار آن از گذشت وایثار شروع می شود؛ از باور به آنچه می گویند، از واگذاری آنچه بیش از حد معمول دارند، از استفاده از اجناس داخلی به عنوان پیشگام.
  سرمایه و اعتماد عمومی همان گفتگوی عمومی است: صداقت و شفافیت و اقدام داوطلبانه و ایثارگرانه از جانب خود و زیردستان. مصادیق آن فراوان است و مجال بازکردن آن نیست و هر کس صدها نمونه را در اطراف خود می بیند.



داغ کن - کلوب دات کام
نظرات() 
먹튀검증사이트
دوشنبه 9 دی 1398 06:31 ب.ظ
Thank you for your good blog
I think it helps a lot
I want to be a good friend and share many things together ..!
I always support you and thank you .. !!
http://tinyurl.com
شنبه 2 آذر 1398 04:02 ب.ظ
It's nearly impossible to find educated people in this particular subject,
however, you sound like you know what you're talking about!
Thanks
with coconut oil
شنبه 25 آبان 1398 12:25 ق.ظ
Pretty! This was an extremely wonderful article. Thanks for providing this information.
plenty of fish dating site
پنجشنبه 24 مرداد 1398 05:13 ق.ظ
It's not my first time to pay a visit this web
page, i am browsing this web page dailly and get fastidious facts from
here all the time.
plenty of fish
چهارشنبه 9 مرداد 1398 11:33 ب.ظ
I was wondering if you ever thought of changing the layout of your site?
Its very well written; I love what youve got to say.

But maybe you could a little more in the way of content so people could connect with it better.
Youve got an awful lot of text for only having one or two pictures.
Maybe you could space it out better?
coco melody
دوشنبه 24 تیر 1398 10:26 ق.ظ
Hello there, just became aware of your blog through Google,
and found that it's truly informative. I'm gonna watch
out for brussels. I will appreciate if you
continue this in future. Numerous people will be benefited from your writing.
Cheers!
http://tinyurl.com/y4xx6w9u
یکشنبه 19 خرداد 1398 04:12 ق.ظ
I needed to thank you for this fantastic read!! I definitely enjoyed every little bit of it.

I have you book-marked to check out new things you
post…
http://tinyurl.com
شنبه 18 خرداد 1398 06:55 ق.ظ
Hello There. I found your blog using msn. This is an extremely well written article.
I'll make sure to bookmark it and return to read more of your useful information. Thanks for the post.
I will definitely comeback.
Carlos Eduardo Veiga Petrobras
چهارشنبه 15 خرداد 1398 10:27 ب.ظ
Hello! This is my 1st comment here so I just wanted to give
a quick shout out and say I really enjoy reading your posts.
Can you suggest any other blogs/websites/forums that deal with
the same subjects? Thank you!
Leandro Martins de Almeida
چهارشنبه 15 خرداد 1398 07:59 ب.ظ
If some one needs to be updated with latest technologies
then he must be pay a visit this website and be up to date every day.
gamefly free trial
چهارشنبه 15 خرداد 1398 02:19 ق.ظ
Please let me know if you're looking for a author for your blog.
You have some really great articles and I think I would
be a good asset. If you ever want to take some of the
load off, I'd love to write some material for your blog in exchange for a link back to mine.

Please send me an email if interested. Many thanks!
Zoe
جمعه 10 خرداد 1398 03:54 ق.ظ
My partner and I stumbled over here by a different
web address and thought I might check things out. I like what I see so i
am just following you. Look forward to looking into your web page
for a second time.
tinyurl.com
پنجشنبه 2 خرداد 1398 09:05 ب.ظ
This is really attention-grabbing, You are a very skilled blogger.

I have joined your rss feed and stay up for searching for extra of your magnificent post.
Additionally, I have shared your website in my
social networks
Astra Investimentos
پنجشنبه 2 خرداد 1398 12:13 ق.ظ
I am really enjoying the theme/design of your site.

Do you ever run into any web browser compatibility problems?
A number of my blog readers have complained about my blog not operating
correctly in Explorer but looks great in Chrome.
Do you have any tips to help fix this issue?
http://tinyurl.com/yxhuv84f
چهارشنبه 1 خرداد 1398 01:49 ق.ظ
I enjoy, result in I found exactly what I used to be looking for.
You've ended my 4 day long hunt! God Bless you man. Have a
great day. Bye
Felicitas
یکشنبه 29 اردیبهشت 1398 12:43 ق.ظ
It's going to be ending of mine day, but before end I am reading this great paragraph to
improve my knowledge.
Fernanda Tórtima
شنبه 28 اردیبهشت 1398 07:04 ب.ظ
My spouse and I stumbled over here coming from a different web address and thought
I should check things out. I like what I see so
i am just following you. Look forward to exploring your web page repeatedly.
tinyurl.com
جمعه 27 اردیبهشت 1398 12:58 ب.ظ
Howdy I am so delighted I found your web site,
I really found you by accident, while I was browsing on Digg for something else, Anyways I am here now and would just like to say thank you
for a incredible post and a all round thrilling
blog (I also love the theme/design), I don't have time to browse it all at the minute but I have saved it and
also included your RSS feeds, so when I have time I will be back to read a great
deal more, Please do keep up the awesome job.
Daniel Dantas
چهارشنبه 25 اردیبهشت 1398 03:19 ب.ظ
Howdy! Do you know if they make any plugins to help with Search
Engine Optimization? I'm trying to get my blog to rank for some
targeted keywords but I'm not seeing very good results.
If you know of any please share. Appreciate it!
free minecraft
یکشنبه 22 اردیبهشت 1398 11:44 ق.ظ
Excellent post. Keep writing such kind of info on your blog.
Im really impressed by it.
Hello there, You have done an excellent job. I'll certainly digg it and in my view suggest
to my friends. I am confident they'll be benefited from this web site.
tinyurl.com
یکشنبه 22 اردیبهشت 1398 04:17 ق.ظ
Hi there! Would you mind if I share your blog with my
facebook group? There's a lot of people that
I think would really enjoy your content. Please let me know.
Cheers
g
شنبه 21 اردیبهشت 1398 02:28 ق.ظ
It's appropriate time to make some plans for the future and it is time
to be happy. I've read this post and if I could I wish to suggest you few interesting things or tips.
Maybe you can write next articles referring to this article.

I want to read more things about it!
tinyurl.com
یکشنبه 15 اردیبهشت 1398 10:19 ب.ظ
Hi, i read your blog occasionally and i own a similar one and i was just curious if you get a lot of spam comments?
If so how do you prevent it, any plugin or anything you
can recommend? I get so much lately it's driving
me mad so any assistance is very much appreciated.
Etta
شنبه 14 اردیبهشت 1398 02:29 ق.ظ
I couldn't refrain from commenting. Perfectly written!
gamefly free trial
جمعه 13 اردیبهشت 1398 12:51 ب.ظ
Undeniably imagine that that you stated. Your favourite reason seemed to
be at the net the simplest thing to take into account of.
I say to you, I certainly get irked even as people think about
worries that they just don't recognize about. You managed to hit the nail upon the highest as well as
defined out the whole thing with no need side effect , other people could take
a signal. Will likely be again to get more. Thanks
gamefly
پنجشنبه 12 اردیبهشت 1398 04:04 ب.ظ
Heya this is kind of of off topic but I was wanting to know if blogs use WYSIWYG editors or if you have to manually code with
HTML. I'm starting a blog soon but have no coding experience so I wanted to get advice from someone with experience.
Any help would be greatly appreciated!
Tasha
پنجشنبه 12 اردیبهشت 1398 05:36 ق.ظ
I was recommended this blog through my cousin.
I'm no longer sure whether this post is written via him as nobody else know such precise about
my difficulty. You are incredible! Thank you!
Marc
چهارشنبه 11 اردیبهشت 1398 06:37 ب.ظ
great points altogether, you simply gained a new reader.
What may you recommend in regards to your submit that you made a
few days ago? Any certain?
tinyurl.com
یکشنبه 8 اردیبهشت 1398 01:36 ب.ظ
I really like it when people get together and share thoughts.
Great site, keep it up!
http://bit.ly
شنبه 7 اردیبهشت 1398 10:59 ب.ظ
Because the admin of this web page is working,
no doubt very shortly it will be well-known, due to its
feature contents.
 
لبخندناراحتچشمک
نیشخندبغلسوال
قلبخجالتزبان
ماچتعجبعصبانی
عینکشیطانگریه
خندهقهقههخداحافظ
سبزقهرهورا
دستگلتفکر


نمایش نظرات 1 تا 30


Admin Logo
themebox Logo



شبکه اجتماعی فارسی کلوب | Buy Website Traffic