تبلیغات
به روز نامه الكترونیكی آستارا نیوز یك اولین سایت خبری و تحلیلی در شمال كشور و‌استارا خوش آمدید تاسیس 1379 آستارا نیوز - تأسیس صدا و سیمای تالش

حقیقت نیوز

تأسیس صدا و سیمای تالش

تاریخ:شنبه 12 خرداد 1397-11:35 ب.ظ


درخواست تاسیس شبكه صدا و سیمای مر كز تالشان

شبکه های مختلف استانی در ایران

جای خالی شبکه تالش ... !! ؟؟

تمامی استانهای ایران صدا و سیمای مخصوص خود را دارند . و در هر استانی که به جز زبان فارسی ، زبان دیگری نیز وجود دارد ، برنامه های صدا و سیمای آن استان دو زبانه است ، یعنی هم به زبان فارسی و هم به زبان محلی آن استان . مانند : استان کردستان ، لرستان ، آذربایجان ، سیستان و بلوچستان ، و ... به عنوان مثال نیمی از برنامه های صدا و سیمای استان کردستان به زبان فارسی و نیمی دیگر به زبان کردی است ، و این امر باعث حفظ فرهنگ و زبان کردی می شود . در استان گیلان دو زبان وجود دارد ، شرق گیلان گیلک زبانان و غرب گیلان تالش زبانان . متأسفانه برنامه های صدا و سیمای گیلان فقط به زبان فارسی و گیلکی است و برنامه هایی به زبان تالشی برای تالش زبانان غرب گیلان وجود ندارد ...؟؟!!  برای همین تالش زبانان خواستار ایجاد صدا و سیمای مستقل مرکز تالش هستند . امیدواریم هر چه زودتر به این خواسته تالشان توجه شود و شاهد تأسیس صدا و سیمای تالشان باشیم . ( رادیو و تلویزیون تالش ) .

توضیح : از باستان تا اواخر قاجار تالشان یك ایالات مستقل در ایران بود كه با واگذاری تالش شمالی به روسیه توسط قاجار فاسد و خاین ...تالش شمالی مدتی بعنوان ایالات ایران و بعداز آن وسط خانات و مدتی بعد بین استان اردبیل و گیلان تقسیم شده است ... مطابق قانون اساسی تحصیل زبان مادری و تاسیس صدا وسیما تالشی حق مسلم منطقه تالشان ایران است و...

ما  تالشان ایران زمین مطابق قانون اساسی ج ا ا  از ریاست سازمان صدا و سیمای ایران خواهشمندیم که صدا و سیمایی مستقل برای تالشان در غرب استان گیلان تأسیس کنند . قوم تالش در غرب استان گیلان ساکنند و تنها قوم ایرانی در ایران می باشند که صدا و سیمایی مستقل برای خود ندارند . تالشان به زبان تالشی سخن می گویند . در صورت تأسیس صدا و سیمای تالش از فزهنگ و زبان تالشان که از اقوام اصیل ایرانی هستند پاسداری خواهد شد . از همه تالشان خواستاریم که درخواست های خود را برای تأسیس صدا و سیمای تالش برای سازمان صدا و سیمای ایران ارسال کنند ...  هر تالشان  یک پیامک ...

دكتر محمد علی هالو..dardnews.ir

 

سامانه پیامکی سازمان صدا و سیمای ایران             

۳۰۰۰۰۱۶۲

 

درخواست تأسیس صدا و سیمای تالشان را برای سامانه پیامکی و ایمیل صدا و سیمای استان گیلان هم بفرستید ...

سامانه پیامکی صدا و سیمای استان گیلان

پیامک روابط عمومی : ۳۰۰۰۱۶۲۱۶۲

پیامک تلویزیون : ۳۰۰۰۰۱۳۱

پیامک رادیو : ۳۰۰۰۰۱۳۲

پیامک اطلاعات و اخبار : ۳۰۰۰۰۱۳۳

ایمیل صدا و سیمای استان گیلان : gilan@irib.ir    /   guilan@irib.ir

 





داغ کن - کلوب دات کام
نظرات() 
tinyurl.com
دوشنبه 20 خرداد 1398 04:31 ب.ظ
Hey there! I just wanted to ask if you ever have any issues with hackers?
My last blog (wordpress) was hacked and I ended up losing many months of hard
work due to no backup. Do you have any solutions
to protect against hackers?
Hermelinda
یکشنبه 19 خرداد 1398 05:00 ب.ظ
Greetings from Ohio! I'm bored at work so I decided to browse your site on my iphone during lunch break.
I enjoy the information you provide here and can't wait to take a
look when I get home. I'm shocked at how
quick your blog loaded on my cell phone .. I'm not
even using WIFI, just 3G .. Anyways, good site!
Grupo Coral
شنبه 18 خرداد 1398 01:38 ب.ظ
I really like your blog.. very nice colors & theme.
Did you create this website yourself or did you hire
someone to do it for you? Plz answer back as I'm looking to create my own blog and would like to know where u got this from.
appreciate it
tinyurl.com
شنبه 18 خرداد 1398 05:10 ق.ظ
Now I am going away to do my breakfast, when having my
breakfast coming yet again to read more news.
Sophia
جمعه 17 خرداد 1398 09:05 ب.ظ
I love looking through an article that will make men and women think.
Also, thank you for permitting me to comment!
Carlos Magno Nunes Barcelos
پنجشنبه 16 خرداد 1398 11:07 ب.ظ
Hi it's me, I am also visiting this web page regularly,
this website is genuinely pleasant and the visitors are in fact sharing
good thoughts.
tinyurl.com
پنجشنبه 16 خرداد 1398 02:46 ب.ظ
Excellent beat ! I wish to apprentice while you
amend your site, how can i subscribe for a blog website?
The account helped me a acceptable deal. I had been a
little bit acquainted of this your broadcast provided bright clear concept
Alexis
پنجشنبه 16 خرداد 1398 02:19 ب.ظ
I'm really enjoying the design and layout of your website.
It's a very easy on the eyes which makes it much more pleasant for me to come here and visit more often. Did you hire out a designer to create your theme?
Fantastic work!
Grupo Coral
چهارشنبه 15 خرداد 1398 08:13 ب.ظ
Right here is the right website for everyone who hopes to understand this topic.
You realize so much its almost tough to argue with you (not that I actually will need
to…HaHa). You definitely put a new spin on a topic which has been written about for a long time.
Wonderful stuff, just great!
Jennifer
پنجشنبه 9 خرداد 1398 12:53 ق.ظ
My partner and I absolutely love your blog and find nearly all
of your post's to be exactly what I'm looking for. Do you offer guest writers
to write content for yourself? I wouldn't mind composing a post or elaborating on a lot of the subjects
you write concerning here. Again, awesome web site!
Tamela
چهارشنبه 8 خرداد 1398 02:08 ق.ظ
What's up to every body, it's my first go to see of this blog; this web site carries awesome and truly
good stuff for readers.
tinyurl.com
یکشنبه 5 خرداد 1398 10:58 ق.ظ
Article writing is also a excitement, if you be
familiar with afterward you can write if not it is complex to write.
http://tinyurl.com/y6yf5ze6
دوشنبه 30 اردیبهشت 1398 06:38 ب.ظ
My brother recommended I might like this web site. He was totally right.
This post actually made my day. You cann't imagine just
how much time I had spent for this information! Thanks!
Bobbye
جمعه 27 اردیبهشت 1398 03:31 ق.ظ
It's going to be ending of mine day, but before ending I am reading
this wonderful article to increase my know-how.
free minecraft download
جمعه 27 اردیبهشت 1398 01:51 ق.ظ
Asking questions are truly good thing if you are not understanding anything entirely, except this post provides
good understanding even.
tinyurl.com
پنجشنبه 26 اردیبهشت 1398 11:28 ب.ظ
An outstanding share! I have just forwarded this onto a co-worker who
has been conducting a little homework on this. And he in fact ordered me dinner due
to the fact that I stumbled upon it for him...
lol. So let me reword this.... Thanks for the meal!!
But yeah, thanks for spending the time to talk about this matter here on your
website.
Clemmie
یکشنبه 22 اردیبهشت 1398 10:35 ق.ظ
That is really attention-grabbing, You're a very professional
blogger. I have joined your rss feed and look ahead to looking for more
of your great post. Additionally, I have shared your website in my social
networks
tinyurl.com
یکشنبه 22 اردیبهشت 1398 02:39 ق.ظ
Hello there! Do you use Twitter? I'd like to follow you if that would be ok.

I'm undoubtedly enjoying your blog and look forward to new updates.
Gregory
شنبه 21 اردیبهشت 1398 03:20 ب.ظ
It's appropriate time to make some plans for the future and it's time to be
happy. I've learn this submit and if I could I want to
recommend you few attention-grabbing things or advice. Perhaps you can write next articles regarding this article.
I want to learn more things about it!
g
شنبه 21 اردیبهشت 1398 07:10 ق.ظ
Hello there, I believe your web site could possibly be having browser compatibility problems.
When I look at your web site in Safari, it looks fine
however, if opening in IE, it's got some overlapping issues.
I merely wanted to give you a quick heads up! Besides that, excellent
website!
Tristan
جمعه 20 اردیبهشت 1398 03:17 ق.ظ
Excellent web site you have got here.. It's difficult to find high-quality writing like yours these days.
I really appreciate individuals like you! Take care!!
Avis
پنجشنبه 19 اردیبهشت 1398 04:13 ب.ظ
Hello there! Would you mind if I share your blog with my
twitter group? There's a lot of folks that I think would really enjoy your content.
Please let me know. Thank you
Daniel Dantas
پنجشنبه 19 اردیبهشت 1398 10:09 ق.ظ
Hello, this weekend is fastidious in favor of me, because this moment i
am reading this great informative piece of writing here at my home.
gamefly
دوشنبه 16 اردیبهشت 1398 07:39 ق.ظ
Right away I am going to do my breakfast, later than having my
breakfast coming over again to read further news.
Leandro Martins de Almeida
دوشنبه 16 اردیبهشت 1398 06:19 ق.ظ
I'm not sure where you are getting your info, but great topic.
I needs to spend some time learning more or understanding more.
Thanks for wonderful info I was looking for this info for my mission.
Erwin
جمعه 13 اردیبهشت 1398 06:46 ب.ظ
Howdy! This post could not be written any better! Reading through this post reminds me of my previous room mate!
He always kept talking about this. I will forward this post to him.
Pretty sure he will have a good read. Many thanks for sharing!
Annie
جمعه 13 اردیبهشت 1398 02:34 ق.ظ
I know this if off topic but I'm looking into starting my own blog and was curious what all is required to get setup?
I'm assuming having a blog like yours would cost a pretty penny?
I'm not very internet savvy so I'm not 100%
positive. Any tips or advice would be greatly appreciated.
Thank you
tinyurl.com
پنجشنبه 12 اردیبهشت 1398 02:16 ق.ظ
Hi every one, here every one is sharing these kinds of knowledge, so it's fastidious to read this webpage, and I used to pay a visit this
webpage every day.
Tarah
دوشنبه 9 اردیبهشت 1398 11:55 ب.ظ
Hi, There's no doubt that your site could possibly be having internet
browser compatibility problems. Whenever I take a look
at your web site in Safari, it looks fine however, if opening in Internet Explorer, it has some overlapping issues.
I merely wanted to give you a quick heads up!
Aside from that, fantastic site!
Grupo Coral
دوشنبه 9 اردیبهشت 1398 10:45 ب.ظ
Your way of describing all in this piece of writing is
truly nice, every one can simply know it, Thanks a lot.
 
لبخندناراحتچشمک
نیشخندبغلسوال
قلبخجالتزبان
ماچتعجبعصبانی
عینکشیطانگریه
خندهقهقههخداحافظ
سبزقهرهورا
دستگلتفکر


نمایش نظرات 1 تا 30


Admin Logo
themebox Logo