تبلیغات
به روز نامه الكترونیكی آستارا نیوز یك اولین سایت خبری و تحلیلی در شمال كشور و‌استارا خوش آمدید تاسیس 1379 آستارا نیوز - سم پاشی برای ایمن سازی دام در آستارا آغاز شد

حقیقت نیوز

سم پاشی برای ایمن سازی دام در آستارا آغاز شد

تاریخ:یکشنبه 13 خرداد 1397-08:16 ب.ظ

رئیس شبکه دامپزشکی آستارا از آغاز سم پاشی دام های سبک و سنگین و جایگاه های نگهداری آنها در این شهرستان برای مقابله با شیوع احتمالی تب کریمه کنگو، بیماری مشترک انسان و حیوان خبر داد.

بهرام پورضرب عصر یکشنبه در مصاحبه با خبرنگار ایرنا گفت: در این طرح 60 جایگاه نگهداری دام و احشام در 20 روستای آستارا سم پاشی می شود و این کار تا اواسط تیرماه سال جاری طول خواهد کشید.
وی افزود: تب خونریزی دهنده کریمه کنگو در کشورهایی نظیر عراق، پاکستان، قزاقستان و تعدادی از استان های ایران مشاهده شده و ویروس آن به وسیله کنه دام منتقل می شود و دامداران، کارکنان کشتارگاه ها , دامپزشکان در معرض خطر آن هستند.
وی اظهار کرد: بر اساس پایش های کارکنان شبکه دامپزشکی آستارا، تاکنون کانونی از بیماری تب کریمه کنگو در این شهرستان مشاهده نشده است.
پورضرب بیان کرد: تشخیص این بیماری در دام به دلیل نبود علائم مشخص مشکل است و در انسان در یک دوره هفت روزه درد عضلانی، سوزش چشم و حساسیت به نور و لکه های قرمز یا بنفش در روی پوست را سبب شده و در 15 تا 70 درصد موارد، منجر به مرگ می شود.
او یادآور شد: شهروندان برای در امان ماندن از ابتلا به این بیماری، گوشت گرم نخورند یا قبل از مصرف حداقل 24 ساعت در یخچال نگه دارند و به تاریخ تولید و مصرف محصولات دامی توجه و از خرید و مصرف فرآورده های خام دامی بدون مهر دامپزشکی و برچسب معتبر و گوشت چرخ کرده در بسته بندی های متفرقه خودداری کنند.
آستارا با 91 هزار نفر جمعیت در 2 بخش و 62 روستا در غرب استان گیلان واقع شده و دامداران این شهرستان 18 هزار و 500 راس گاو و گوساله و 16 هزار راس گوسفند و بز را به روش های سنتی و نیمه سنتی نگهداری می کنند.




داغ کن - کلوب دات کام
نظرات() 
Ferdinand
یکشنبه 19 خرداد 1398 10:20 ق.ظ
It's truly very complicated in this full of activity life to listen news on Television, therefore
I only use the web for that reason, and take the hottest information.
Carlos Eduardo Veiga Petrobras
شنبه 18 خرداد 1398 03:05 ب.ظ
I just couldn't leave your site prior to suggesting that I really loved the standard info an individual supply
to your guests? Is gonna be again incessantly in order to
investigate cross-check new posts
https://tinyurl.com/
جمعه 17 خرداد 1398 09:32 ب.ظ
I like what you guys tend to be up too. This type of clever work and exposure!
Keep up the good works guys I've added you guys to our blogroll.
http://tinyurl.com/
جمعه 17 خرداد 1398 12:37 ب.ظ
Great article! That is the type of information that should be shared
across the net. Shame on the seek engines for now not positioning this publish higher!
Come on over and consult with my site . Thank you =)
Kami
پنجشنبه 16 خرداد 1398 01:30 ب.ظ
Keep on working, great job!
Odessa
یکشنبه 12 خرداد 1398 12:57 ب.ظ
Its like you read my mind! You seem to know a lot about this,
like you wrote the book in it or something. I think that you could do with some pics
to drive the message home a bit, but other than that, this is excellent blog.
An excellent read. I will certainly be back.
http://tinyurl.com
یکشنبه 12 خرداد 1398 09:56 ق.ظ
Stunning quest there. What happened after? Take care!
Dee
سه شنبه 7 خرداد 1398 12:57 ق.ظ
Spot on with this write-up, I really think this website needs far more attention.
I'll probably be returning to see more, thanks for the info!
tinyurl.com
دوشنبه 6 خرداد 1398 07:32 ب.ظ
Very good info. Lucky me I ran across your site by accident (stumbleupon).
I have book marked it for later!
Anastasia
یکشنبه 5 خرداد 1398 02:20 ق.ظ
There is certainly a great deal to know about this topic.
I like all the points you made.
tinyurl.com
پنجشنبه 2 خرداد 1398 05:14 ق.ظ
I was wondering if you ever considered changing the layout of your site?
Its very well written; I love what youve got to say.
But maybe you could a little more in the way of content so people could connect with it
better. Youve got an awful lot of text for only having one
or 2 images. Maybe you could space it out better?
tinyurl.com
دوشنبه 30 اردیبهشت 1398 01:47 ق.ظ
This design is wicked! You certainly know how to keep
a reader entertained. Between your wit and your videos,
I was almost moved to start my own blog (well,
almost...HaHa!) Fantastic job. I really loved what you had to say, and more than that, how you presented it.

Too cool!
Mellisa
یکشنبه 29 اردیبهشت 1398 07:47 ب.ظ
Thank you for the good writeup. It in fact was a amusement account it.
Look advanced to more added agreeable from you!
However, how could we communicate?
Fernanda Lara Tórtima
شنبه 28 اردیبهشت 1398 07:49 ب.ظ
Whoa! This blog looks exactly like my old one! It's on a completely different subject but it has pretty much the same page layout and design. Superb choice of colors!
Concetta
جمعه 27 اردیبهشت 1398 08:16 ب.ظ
Great article. I will be experiencing many of
these issues as well..
Francesca
پنجشنبه 26 اردیبهشت 1398 01:42 ق.ظ
Hey! I know this is somewhat off topic but I was wondering
if you knew where I could get a captcha plugin for my comment
form? I'm using the same blog platform as yours and I'm having trouble finding one?
Thanks a lot!
Adalberto
چهارشنبه 25 اردیبهشت 1398 06:34 ب.ظ
Your style is very unique compared to other people I have read stuff from.
Thanks for posting when you have the opportunity,
Guess I will just bookmark this blog.
Rosaura
سه شنبه 24 اردیبهشت 1398 05:07 ق.ظ
This text is worth everyone's attention. Where
can I find out more?
tinyurl.com
یکشنبه 22 اردیبهشت 1398 03:45 ق.ظ
Asking questions are actually fastidious thing if you are not understanding anything fully, except this article presents good understanding even.
tinyurl.com
جمعه 20 اردیبهشت 1398 03:21 ق.ظ
Pretty section of content. I just stumbled upon your site and in accession capital to assert that I acquire actually enjoyed account your
blog posts. Anyway I'll be subscribing to your feeds and even I achievement you access consistently fast.
tinyurl.com
سه شنبه 17 اردیبهشت 1398 06:13 ق.ظ
Its like you read my mind! You seem to know so much about this, like you wrote the
book in it or something. I think that you could do with
a few pics to drive the message home a little bit, but instead of that, this is wonderful blog.

A fantastic read. I will definitely be back.
Christal
یکشنبه 15 اردیبهشت 1398 03:17 ب.ظ
It's very easy to find out any topic on net as compared to textbooks,
as I found this post at this web page.
Stan
یکشنبه 15 اردیبهشت 1398 05:03 ق.ظ
I know this if off topic but I'm looking into starting my own weblog
and was curious what all is needed to get set up? I'm assuming having a blog like yours would cost a pretty penny?
I'm not very web savvy so I'm not 100% positive.

Any recommendations or advice would be greatly appreciated.
Thank you
Brooke
یکشنبه 15 اردیبهشت 1398 04:19 ق.ظ
There's certainly a great deal to learn about this issue.
I like all of the points you've made.
Carrol
یکشنبه 15 اردیبهشت 1398 01:20 ق.ظ
Thank you for the auspicious writeup. It in reality was a amusement account it.
Look complex to more delivered agreeable from
you! However, how can we keep up a correspondence?
http://tinyurl.com/y3ylalvq
شنبه 14 اردیبهشت 1398 09:22 ب.ظ
Hello! I simply want to offer you a huge thumbs up for the great info you've got right here on this post.
I am returning to your site for more soon.
Bichara Previc
شنبه 14 اردیبهشت 1398 03:04 ق.ظ
This is really fascinating, You are an excessively professional blogger.
I have joined your rss feed and sit up for searching for extra of your wonderful post.
Additionally, I have shared your site in my social networks
Yukiko
چهارشنبه 11 اردیبهشت 1398 09:33 ب.ظ
I think that everything said was very reasonable.

However, what about this? what if you were to create a awesome headline?
I ain't saying your content is not solid., but what
if you added a post title to maybe get folk's attention? I mean آستارا نیوز - سم
پاشی برای ایمن سازی دام در آستارا آغاز شد
is kinda vanilla. You could glance at Yahoo's
front page and see how they create news headlines to get people
to click. You might try adding a video or a pic
or two to get readers interested about what you've written. In my opinion, it would bring your posts a little bit more interesting.
http://tinyurl.com/
چهارشنبه 11 اردیبهشت 1398 12:15 ب.ظ
I'm amazed, I have to admit. Rarely do I come across a blog that's both educative and interesting, and without a doubt, you have hit the nail on the head.
The problem is something that not enough men and women are speaking intelligently about.
Now i'm very happy that I stumbled across this during my hunt for something regarding this.
tinyurl.com
سه شنبه 10 اردیبهشت 1398 11:22 ب.ظ
Hi, yeah this post is genuinely fastidious and I have learned lot of things from it on the topic of blogging.
thanks.
 
لبخندناراحتچشمک
نیشخندبغلسوال
قلبخجالتزبان
ماچتعجبعصبانی
عینکشیطانگریه
خندهقهقههخداحافظ
سبزقهرهورا
دستگلتفکر


نمایش نظرات 1 تا 30


Admin Logo
themebox Logo