تبلیغات
به روز نامه الكترونیكی آستارا نیوز یك اولین سایت خبری و تحلیلی در شمال كشور و‌استارا خوش آمدید تاسیس 1379 آستارا نیوز - داستان پسرک

حقیقت نیوز

داستان پسرک

تاریخ:دوشنبه 14 خرداد 1397-11:04 ب.ظ

داستان کوتاه پسرک و ابیا 

برف باریده بود و پسرک منتظر بود که هوا تاریک شود تا سراغ (جله ) دامی برود که مرد صیاد برای گرفتن( کوله )یا ابیا ، در جویبار کنار خانه آنها گذاشته  بود .پسرک  به همراه پدر و مادر و خواهر کوچکش در خانه ای کوچک  که در قسمت بالای روستا و در جایی نسبتا دور از مرکز روستا ساخته شده بود .آنها زندگی فقیرانه داشتند و شغلشان کشاورزی بود .

پسرک خیلی آرام به محلی که دام را گذاشته بودند نزدیک شد دید که ابیایی داخل دام افتاده است و بال بال می زند .به سرعت خودش را به دام رسانید و ابیا را باز کرد .بیچاره نفس نفس می زد. پسرک ابیا را در آغوشش گرفت آن را بوسید و سپس رهایش کرد.

او عاشق پرندگان بود . زمستانها برای پرندگان دانه می ریخت او فکر می کرد پرندگان مانند گلها هستند همانگونه که گلها را نباید چید پرندگان را  هم نباید شکار کرد .او با ایجاد سروصدا نمی گذاشت شکارچیان آنها را شکار کنند، به همین خاطر چندین بار از شکارچیان کتک خورده بود .

یکی هم نصیحت کرده بود به جای اینکه به فکر نجات پرندگان باشد ،آنها را شکار کند و بفروشد تا کمک خرج پدرش باشد و لباسی نو  برای خودش بخرد ولی او گفته بود که اگر  پرندگان از بین بروند او ناراحت می شود .پسرک آن شب را می توانست راحت بخوابد چون توانسته بود پرنده ای  را نجات دهد.

 یک ساعت بعد که شکارچی آمد و پرهای ابیا را دور و بر دامش دید مطمئن شد که یکی ابیا را برداشته پس دام را مرتب کرد و رفت.

فردای آن روز موقع غروب ، پسرک دوباره سراغ دام  رفت و دید که ابیایی در دام شکارچی هست ،موقع آزاد کردن ابیا که رسید شکارچی با هیکل درشتش  بالای سر پسرک ایستاده بود و ابیا را از دست پسرک گرفت و او را کتک زد. پسر گریه کرد .شکارچی گفت :"تو مرض داری نه خودت شکار می کنی و نه میذاری که ما شکار کنیم" .پسرک خواست بگوید :من پرنده ها رو دوست دارم و ...بعد فکر کرد من اینها به شکارچی بگویم که او متوجه حرفهای من نخواهد شد .

بعد از جیب خودش مقداری پول درآورد و به شکارچی داد و گفت:" این همه پولیه که من دارم بگیر و ابیا رو بهم بفروش" .شکارچی با چراغ قوه اش  نگاهی به پولها انداخت ،دید پولی که پسرک به او داده از پولی که در بازار بابت فروش این ابیا می گیرد بیشتر است. قبول کرد و ابیا را داد به پسرک .پسرک ابیا را گرفت و بغل کرد و همانجا ولش کرد .شکارچی داشت از تعجب دیوانه می شد .پسرک خداحافظی کرد و دوید و رفت .

شکارچی همانجا  نشست به فکر فرو رفت .پسرک به خانه اش رسید و پدرش سر او داد زد که باز هم رفتی و مزاحم شکارچی ها شدی و می خواست با او دعوا کند که مادرش نگذاشت .شکارچی از دور صدای آنها را می شنید .

او مشمایی که در جیبش بود درآورد، پول پسرک را داخل آن گذاشت و در مشما را محکم بست و به درخت آویزان کرد و دام را برداشت و با چاقو آن را برید و داخل برف انداخت و رفت.

ناصرتسلی_نیا
Astaranews1.ir
@astarali



داغ کن - کلوب دات کام
نظرات() 
Astra Investimentos
دوشنبه 20 خرداد 1398 07:13 ق.ظ
Great work! That is the type of information that should be shared around the internet.
Shame on the search engines for now not positioning this submit upper!
Come on over and visit my website . Thanks =)
Mauricio
شنبه 18 خرداد 1398 07:48 ب.ظ
Thanks very interesting blog!
Veronica
جمعه 17 خرداد 1398 05:12 ق.ظ
Thank you a bunch for sharing this with all of us you really understand what you are talking
about! Bookmarked. Please also talk over with my
website =). We will have a hyperlink change contract between us
Carina
پنجشنبه 16 خرداد 1398 11:33 ب.ظ
Thanks for your marvelous posting! I truly enjoyed reading it,
you are a great author. I will always bookmark your blog and will often come back in the foreseeable future.
I want to encourage continue your great work,
have a nice weekend!
tinyurl.com
پنجشنبه 16 خرداد 1398 08:39 ب.ظ
I do trust all the ideas you've presented in your post. They're really convincing and can definitely work.
Nonetheless, the posts are too short for
beginners. Could you please lengthen them a bit from subsequent time?
Thank you for the post.
Virgilio
چهارشنبه 15 خرداد 1398 07:24 ب.ظ
Pretty nice post. I just stumbled upon your weblog and wished
to say that I've truly enjoyed browsing your blog posts.
After all I will be subscribing to your feed and I hope you write again very soon!
Klefer
یکشنبه 12 خرداد 1398 07:18 ب.ظ
These are genuinely fantastic ideas in concerning
blogging. You have touched some fastidious factors here.
Any way keep up wrinting.
Melodee
جمعه 10 خرداد 1398 01:30 ب.ظ
It's not my first time to go to see this website, i am visiting this website dailly and obtain fastidious facts from here
daily.
tinyurl.com
پنجشنبه 9 خرداد 1398 04:57 ب.ظ
Thanks in support of sharing such a fastidious idea, post
is nice, thats why i have read it fully
Pasquale
چهارشنبه 8 خرداد 1398 12:08 ب.ظ
You ought to take part in a contest for one of the best websites on the internet.

I most certainly will highly recommend this website!
tinyurl.com
سه شنبه 7 خرداد 1398 11:53 ب.ظ
Hi, i feel that i saw you visited my blog so i
came to return the favor?.I am attempting to find issues to improve my website!I assume its adequate to make use of
some of your ideas!!
Leta
دوشنبه 6 خرداد 1398 06:53 ق.ظ
Howdy just wanted to give you a quick heads up. The text in your content
seem to be running off the screen in Ie. I'm not sure if this is a format issue or something to do with browser
compatibility but I thought I'd post to let you know. The design look great though!

Hope you get the problem solved soon. Many thanks
Carma
دوشنبه 6 خرداد 1398 05:43 ق.ظ
This is my first time pay a visit at here and i am
really impressed to read everthing at single place.
http://tinyurl.com
یکشنبه 5 خرداد 1398 11:51 ب.ظ
Wow! In the end I got a blog from where I be
able to really take valuable data regarding
my study and knowledge.
http://tinyurl.com/
شنبه 4 خرداد 1398 09:01 ق.ظ
Your style is so unique compared to other people I've read stuff from.
Thanks for posting when you've got the opportunity,
Guess I will just bookmark this web site.
tinyurl.com
دوشنبه 30 اردیبهشت 1398 03:12 ق.ظ
I've been browsing online more than 3 hours today, yet I never
found any interesting article like yours. It's pretty worth enough for me.

In my opinion, if all website owners and bloggers made good content as you did, the web will be a lot
more useful than ever before.
Bertha
شنبه 28 اردیبهشت 1398 06:01 ق.ظ
Pretty! This was a really wonderful article. Many thanks for providing this info.
tinyurl.com
پنجشنبه 26 اردیبهشت 1398 09:28 ب.ظ
What's up colleagues, how is the whole thing, and what you want to say on the topic of this piece of writing, in my view its
genuinely awesome in favor of me.
Isla
چهارشنبه 25 اردیبهشت 1398 11:54 ق.ظ
Great blog! Is your theme custom made or did you download it from somewhere?

A theme like yours with a few simple tweeks would really make my blog stand out.
Please let me know where you got your theme. Appreciate it
Lisette
چهارشنبه 25 اردیبهشت 1398 05:33 ق.ظ
Hi there to every , since I am genuinely keen of reading this web site's post to be updated on a
regular basis. It contains fastidious information.
http://tinyurl.com/
دوشنبه 23 اردیبهشت 1398 12:27 ب.ظ
I've read some good stuff here. Definitely worth bookmarking for revisiting.
I wonder how much effort you put to make the sort of magnificent informative
website.
Shelia
پنجشنبه 19 اردیبهشت 1398 02:43 ق.ظ
Hello, just wanted to tell you, I loved this blog post.
It was funny. Keep on posting!
http://tinyurl.com
چهارشنبه 18 اردیبهشت 1398 08:40 ب.ظ
I'm truly enjoying the design and layout of your
blog. It's a very easy on the eyes which makes it much more pleasant for me to
come here and visit more often. Did you
hire out a designer to create your theme? Excellent
work!
tinyurl.com
چهارشنبه 18 اردیبهشت 1398 02:00 ب.ظ
It's truly very complicated in this busy life to listen news on TV, so I simply use the web for that purpose,
and take the hottest information.
Carlos Eduardo Veiga Petrobras
دوشنبه 16 اردیبهشت 1398 07:07 ق.ظ
hi!,I like your writing so much! proportion we keep up a correspondence extra approximately
your post on AOL? I need an expert on this area to
solve my problem. May be that is you! Taking a look forward to see you.
http://tinyurl.com/y4tmlj99
یکشنبه 15 اردیبهشت 1398 08:25 ب.ظ
Great goods from you, man. I've understand your stuff previous to and you are
just too wonderful. I really like what you have acquired here,
certainly like what you're saying and the way in which you say it.
You make it enjoyable and you still take care of to keep it
sensible. I can not wait to read much more from you. This is actually
a wonderful web site.
Grupo Coral
یکشنبه 15 اردیبهشت 1398 04:18 ب.ظ
It's hard to find educated people for this subject, however, you seem like you know what you're talking about!
Thanks
tinyurl.com
جمعه 13 اردیبهشت 1398 09:50 ب.ظ
With havin so much written content do you ever run into any issues of plagorism or copyright violation? My website has a lot of
completely unique content I've either created myself or outsourced but
it looks like a lot of it is popping it up all over the web without my
agreement. Do you know any solutions to help
protect against content from being stolen? I'd
truly appreciate it.
Louie
جمعه 13 اردیبهشت 1398 04:45 ق.ظ
Thanks a lot for sharing this with all folks you really realize what you're talking about!
Bookmarked. Please also discuss with my web site =).
We will have a link exchange arrangement between us
Zita
چهارشنبه 11 اردیبهشت 1398 10:27 ق.ظ
Usually I do not learn article on blogs, but
I wish to say that this write-up very compelled me to check out and
do so! Your writing taste has been amazed me. Thank you, very great post.
 
لبخندناراحتچشمک
نیشخندبغلسوال
قلبخجالتزبان
ماچتعجبعصبانی
عینکشیطانگریه
خندهقهقههخداحافظ
سبزقهرهورا
دستگلتفکر


نمایش نظرات 1 تا 30


Admin Logo
themebox Logo