به روز نامه الكترونیكی آستارا نیوز یك اولین سایت خبری و تحلیلی در شمال كشور و‌استارا خوش آمدید تاسیس 1379 آستارا نیوز - فوتبال و امید

حقیقت نیوز

فوتبال و امید

تاریخ:شنبه 26 خرداد 1397-01:55 ب.ظ

فوتبال و امید

بازی ایران و مراکش را دیدیم. چه کشمکش هایی داشت .بیست دقیقه اول کم مانده بود خودمان را از استرس بکشیم .به هر حال بازی تمام شد و بازیکنان عزیزمان دل هشتاد میلیون ایرانی را شاد کردند .

بازی حاشیه و فرامتنی داشت که به نظر حقیر به متن می ارزید و آن جمله حکیمانه فردوسی پور بود که آن را مانند آویزه های هفتگانه (معلقات سبعه )باید بر دیوار خاطراتمان نصب کنیم "تو این مملکت فقط فوتباله که میتونه دل مردمو شاد کنه ، نه هیچ چیز دیگه ای"

اگر به لیست خوشحال ترین مردم دنیا نگاه کنید ملاحظه خواهید نمود که کشورهای اروپایی در صدر هستند.لابد فکر خواهید نمود که به علت در آمد سرانه بالای آنهاست حق هم دارید پول خوشبختی می آورد ولی اگر به وضعیت بعضی از کشورها مانند کاستاریکا با در آمد سرانه حدود ده هزار دلار در آمریکای لاتین  نگاهی بیاندازید ملاحظه خواهید نمود که آنها هم رتبه خوبی دارند.راستی چه عاملی باعث شده که بعضی از کشورها که در آمد چندانی ندارند ،شاد باشند و احساس خوشبختی بکنند؟

نمی خواهیم وارد بحث "علم بهتر است یا ثروت"و "پول خوشبختی می آورد"و مسائلی از این دست بشویم .
ولی متاسفانه در جامعه ما "امید" از بین رفته است و مردم در یاس و ناامیدی به سر می برند .علت این مساله از یک طرف برمی گردد به نابسامانی اقتصادی و تورم و گرانی و از طرف دیگر ،تزریق یاس و ناامیدی از طریق رسانه های گروهی و روزنامه های منتقد دولت و فضای مجازی و ماهواره .یعنی هم اصلاح طلبان و هم اصولگرایان و هم طیف مخالف نظام هر سه کاری می کنند که مردم امید خود را از دست بدهند .

زنده باد فوتبال و تیم ملی ایران که لااقل برای مدتی محدود امید و نشاط را به جامعه برگردانید و امیدواریم که مسئولان و رسانه ها روحیه نشاط و امید را از مردم نگیرند و بچه های تیم ملی بازی های بعدی را هم ببرند و رونالدو گل بخودی بزند!

ناصرتسلی_نیا
Astaranews1.ir

@astarali



داغ کن - کلوب دات کام
نظرات() 
Shellie
یکشنبه 19 خرداد 1398 12:02 ب.ظ
Have you ever thought about including a little bit
more than just your articles? I mean, what you say is fundamental and all.
However think about if you added some great photos or video clips
to give your posts more, "pop"! Your content is excellent but with pics and videos, this site could definitely be
one of the most beneficial in its field. Good
blog!
gamefly free trial
شنبه 18 خرداد 1398 06:21 ق.ظ
If some one desires to be updated with newest technologies
therefore he must be visit this web site and be up to date
everyday.
Carlos Eduardo Veiga Petrobras
شنبه 18 خرداد 1398 04:20 ق.ظ
I was more than happy to uncover this web site. I wanted
to thank you for your time for this particularly wonderful read!!
I definitely savored every bit of it and I have you book marked
to check out new things in your site.
Carlos Eduardo Veiga Petrobras
جمعه 17 خرداد 1398 01:29 ب.ظ
Wow, that's what I was searching for, what a data! existing here
at this web site, thanks admin of this website.
gamefly free trial
سه شنبه 14 خرداد 1398 11:18 ب.ظ
Howdy! This blog post could not be written much better!
Reading through this article reminds me of my previous roommate!
He constantly kept preaching about this. I most certainly will forward this article
to him. Fairly certain he will have a great read. Many thanks for sharing!
Klefer
یکشنبه 12 خرداد 1398 03:32 ق.ظ
Hello are using Wordpress for your blog platform? I'm new to the blog world but
I'm trying to get started and set up my own. Do you require any html coding expertise to make your
own blog? Any help would be really appreciated!
Darlene
یکشنبه 12 خرداد 1398 03:15 ق.ظ
Hello! I could have sworn I've been to this blog before but after going through a
few of the articles I realized it's new to me. Nonetheless, I'm definitely happy I stumbled upon it
and I'll be book-marking it and checking back often!
Layla
پنجشنبه 9 خرداد 1398 11:19 ق.ظ
I blog quite often and I genuinely thank you for your information. This article has truly peaked my interest.
I am going to take a note of your site and keep checking for new information about once a week.
I subscribed to your Feed as well.
Liza
دوشنبه 6 خرداد 1398 05:55 ب.ظ
Hi to every one, for the reason that I am really eager of reading this website's post to be updated regularly.

It contains pleasant information.
Elma
شنبه 4 خرداد 1398 01:18 ب.ظ
Have you ever thought about writing an e-book or guest authoring on other blogs?
I have a blog based on the same ideas you discuss and would
really like to have you share some stories/information. I know my subscribers would enjoy your
work. If you are even remotely interested, feel free to shoot me an e-mail.
Marlys
پنجشنبه 2 خرداد 1398 03:55 ق.ظ
Wow, this article is good, my younger sister is analyzing these kinds of things, so I am going to let
know her.
tinyurl.com
سه شنبه 31 اردیبهشت 1398 06:28 ب.ظ
Somebody necessarily lend a hand to make significantly posts I
would state. This is the very first time I frequented your web page and so far?
I surprised with the research you made to make this actual post amazing.
Fantastic job!
Luann
سه شنبه 31 اردیبهشت 1398 08:55 ق.ظ
It's hard to come by well-informed people about this topic, however, you sound like you know what you're talking about!
Thanks
Cole
دوشنبه 30 اردیبهشت 1398 03:03 ب.ظ
I pay a visit daily a few blogs and websites to read content, but this webpage provides
feature based writing.
Lucienne
دوشنبه 30 اردیبهشت 1398 04:06 ق.ظ
It's a pity you don't have a donate button! I'd most
certainly donate to this fantastic blog!
I suppose for now i'll settle for bookmarking and adding your RSS feed
to my Google account. I look forward to fresh updates and will
share this blog with my Facebook group. Chat soon!
Roxana
پنجشنبه 26 اردیبهشت 1398 10:26 ق.ظ
I simply couldn't leave your web site before
suggesting that I really enjoyed the standard information a person provide in your visitors?
Is gonna be back continuously to check up on new posts
tinyurl.com
چهارشنبه 25 اردیبهشت 1398 09:17 ب.ظ
I truly love your website.. Great colors & theme. Did you build
this web site yourself? Please reply back as I'm trying to create my own personal website and would love to know where you got this from or what the
theme is called. Appreciate it!
tinyurl.com
چهارشنبه 25 اردیبهشت 1398 09:09 ق.ظ
This design is wicked! You definitely know how to keep a reader entertained.
Between your wit and your videos, I was almost moved to start
my own blog (well, almost...HaHa!) Great job. I really
enjoyed what you had to say, and more than that, how you presented it.
Too cool!
g
دوشنبه 23 اردیبهشت 1398 04:25 ب.ظ
Thank you for some other excellent post. The place else
may just anybody get that type of info in such an ideal method of writing?
I've a presentation next week, and I am on the search for such information.
tinyurl.com
یکشنبه 22 اردیبهشت 1398 03:56 ق.ظ
Hi, I would like to subscribe for this website to get most recent updates, thus where can i
do it please help out.
http://tinyurl.com/yysup8xl
جمعه 20 اردیبهشت 1398 01:45 ب.ظ
I quite like reading an article that will make people think.
Also, thanks for allowing for me to comment!
http://tinyurl.com/
جمعه 20 اردیبهشت 1398 09:43 ق.ظ
I read this piece of writing fully regarding the resemblance of hottest and preceding technologies,
it's awesome article.
Chelsea
پنجشنبه 19 اردیبهشت 1398 03:14 ب.ظ
I know this website gives quality dependent
posts and extra data, is there any other website which gives
such stuff in quality?
tinyurl.com
پنجشنبه 19 اردیبهشت 1398 10:22 ق.ظ
Great post. I used to be checking constantly this weblog and I am inspired!
Extremely useful information specifically the last part :
) I take care of such info much. I was seeking this certain info for
a very long time. Thanks and best of luck.
tinyurl.com
یکشنبه 15 اردیبهشت 1398 08:16 ق.ظ
Every weekend i used to pay a visit this web site, because
i wish for enjoyment, as this this site conations really good
funny stuff too.
http://tinyurl.com
یکشنبه 15 اردیبهشت 1398 02:41 ق.ظ
I read this article fully regarding the difference of newest
and previous technologies, it's awesome article.
tinyurl.com
شنبه 14 اردیبهشت 1398 11:30 ق.ظ
This is a topic that's close to my heart... Cheers! Exactly where
are your contact details though?
tinyurl.com
پنجشنبه 12 اردیبهشت 1398 08:43 ب.ظ
My spouse and I absolutely love your blog and find many of your post's to be exactly what I'm looking for.
Would you offer guest writers to write content to suit your needs?
I wouldn't mind writing a post or elaborating on a number of the subjects you
write concerning here. Again, awesome web site!
Sally
پنجشنبه 12 اردیبهشت 1398 12:33 ب.ظ
Hello! I understand this is sort of off-topic but I needed to ask.
Does managing a well-established website such as yours take a large amount of work?
I am completely new to blogging however I do write in my diary on a daily basis.
I'd like to start a blog so I can share my personal
experience and feelings online. Please let me know if you have any recommendations or tips for new aspiring bloggers.
Appreciate it!
Cerys
پنجشنبه 12 اردیبهشت 1398 08:27 ق.ظ
You've made some good points there. I looked on the net to find out more about the issue and
found most individuals will go along with your views on this website.
 
لبخندناراحتچشمک
نیشخندبغلسوال
قلبخجالتزبان
ماچتعجبعصبانی
عینکشیطانگریه
خندهقهقههخداحافظ
سبزقهرهورا
دستگلتفکر


نمایش نظرات 1 تا 30


Admin Logo
themebox Logo